בשנים האחרונות שוק המשרדים להשכרה גדל והתפתח. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של משרדים להשכרה בתל אביב מבניהם משרדים במגדלי משרדים, משרדים בפרוייקטים ייעודיים, משרדים במתחמים עצמאיים, משרדים קטנים, שטחי עבודה משותפים, משרדים להשכרה לפי שעה ועוד…
אז איך בוחרים? במאמר הבא נעסוק בשיקולים החשובים בבחירת משרד להשכרה בתל אביב.
שטח המשרד
כמו בכל תהליך רכישה גם כשמחפשים משרד להשכרה בתל אביב ההמלצה הראשונה היא להתמקד. בתחילת החיפוש נבין מה הגודל המינימלי הרצוי של המשרד.
כדי להבין את השטח הרצוי נתחיל בלחשב כמה עובדים מתוכננים להשתמש במשרד והאם הם מגיעים כל יום או שעובדים בחלק מהימים מהבית. כדי לפשט נוכל להסתכל על כל עובד כמקום וכך להבין כמה עמדות עבודה צריכות להיות במשרד.
תנאים נוספים
לאחר שהבנו מה השטח המשרד הדרוש, נסתכל על המתקנים הנוספים שחשוב לנו שיהיו במשרד. בשלב הזה נבין האם חשוב שתהיה חניית רכבים במשרד או מקום חנייה לרכבים חשמליים ואופניים. נסתכל על נושא הנגישות ונבין האם דרוש משרד עם מעלית.
לאחר מכן נסתכל על המתקנים הנלווים: רמת האבזור של המטבח, מהי רמת הריהוט הנדרשת והאם חשוב שבבניין יהיה חדר כושר או תוספות אחרות.
מיקום
הפרמטר של מיקום הוא אחד הפרמטרים החשובים בבחירת משרד להשכרה בתל אביב. מיקום קשור באופן ישיר לרווחת העובדים המגיעים בבוקר לעבודה.
בבחירת המיקום נסתכל על מקומות החנייה שהמשרד מציע והאם יש חניונים באזור. נסתכל על האיזור ונראה עד כמה הוא נגיש לעובדים שמגיעים מחוץ לתל אביב והאם ניתן להגיע אליו בקלות מתוך העיר.
במקרה ומדובר במיקום ללא חנייה נחשב את הוצאות החנייה יחד עם השכירות כדי לקבל תמונת מצב מדוייקת.
סוגי משרדים
בחיפוש משרד להשכרה בתל אביב נוכל לראות מגוון סוגי משרדים ומבינהם שתי אפשרויות בולטות:
- משרדים בחלל מחולק
- משרדים בחלל משותף
משרד בחלל מחולק זו האופציה הקלאסית, ניתן למצוא משרדים מהסוג הזה במגדלי משרדים ובבעלות פרטית. משרדים מחולקים יכולים להגיע גם כקומה שלמה כאשר לרוב תהיה גם האופציה לשכור חצי קומה.
היתרון המרכזי בבחירה הזו תהיה היכולת לקיים פגישות אישיות במשרד ולעבוד בפרטיות, החיסרון יהיה לרוב המחיר הסופי שיהיה גבוה יותר לחללים מהסוג הזה.
האפשרות השנייה היא משרד בחלל משותף. כאן מדובר בעצם על שכירת עמדות עבודה בתוך מתחם שיתופי. היתרונות המרכזיים בבחירה הזו יהיו לרוב מחיר משתלם שכולל את כל התשלומים הנלווים, והאפשרות להכיר קולגות מתחומים דומים.
מחיר
מחיר ההשכרה לרוב יהיה השיקול המכריע בבחירת משרד להשכרה בתל אביב. לאחר שהבנו מה השטח הדרוש למשרד, מהו האזור האידיאלי ומהם המתקנים הדרושים, נוכל להתחיל לחפש.
חשוב להבין שמעבר למחיר ההשכרה למ"ר ישנם תשלומים נוספים כמו: דמי ניהול, חנייה, ארנונה, שירותי משרד, ניקיון, ריהוט וכו'. בשלב הזה כדאי להבין מהו תווך התקציב ולחפש בהתאם.
מבחינת תקציב ניתן למצוא מגוון רחב של הצעות, ממשרדים יוקרתיים ועד למשרדים קטנים, במידה ואופי העסק מאפשר ניתן לפנות לעבודה בחללים משותפים מה שלרוב יוזיל את מחיר השכירות.
לסיכום
בחירת משרד להשכרה בתל אביב הוא תהליך שלוקח זמן וכולל בתוכו מגוון פרמטרים. כדי להקל על התהליך מומלץ להגיע ממוקדים, לדעת מה הפרמטרים החשובים ומהם הדברים שעליהם ניתן להתגמש.