משרדים להשכרה בתל אביב לתקופות קצרות נחשבים לאפשרות רווחת בשנים האחרונות. מודל העבודה "הקלאסי" כמו שהכרנו אותו השתנה והתפתח. כיום ניתן לראות 3 מודלי עבודה עיקריים: עבודה מהמשרד במתכונת מלאה, עבודה במתכונת היברידית, ועבודה מהבית.
יחד עם שינוי מודל העבודה גם הציפייה מחלל המשרד השתנתה ובעקבותיה היצע המשרדים בשוק. במאמר הבא נסתכל על האופציה של משרדים להשכרה לתקופות קצרות, מה היתרונות והחסרונות ולמי זה מתאים.
למי מתאים משרד לתקופה קצרה?
תקופה קצרה מתייחסת לחוזי שכירות של מתחת לשנה. אופציה כזאת תתאים לרוב לחברות המשלבות מודל עבודה מהבית ולעצמאים המחפשים משרד לפגישות ולפרוייקטים נקודתיים.
בחיפוש אחר משרד להשכרה בתל אביב לתקופה קצרה נוכל להתרשם ממגוון רחב של תוצאות:
משרד להשכרה במתכונת חודשית\שבועית
האפשרות הראשונה היא שכירת משרד במתכונת חודשית\שבועית. במקרה כזה השכירות תהיה לרוב במתכונת של "הכל כלול" ותאפשר תקופת שימוש הנעה בין מספר חודשים לשבועות.
משרדים כאלה לרוב יגיעו מרוהטים והמחיר יכלול את כל ההוצאות הנלוות כמו: ניקיון, דמי ניהול, אינטרנט, ריהוט, חנייה, אבטחה וכו'.
- היתרון המרכזי בבחירה במשרד כזה הוא הנוחות. משרד כזה מגיע עם כל מה שצריך כך שכל מה שנותר זה להגיע ולפתוח מחשב. יתרון נוסף הוא בהחייבות הנמוכה ככה שבמידה והמשרד לא עמד בציפיות אפשר בפעם הבאה לבחור במשרד אחר.
- החסרון הבולט בבחירת משרד כזה הוא המחיר ליום עבודה. בגלל שמדובר בחוזה קצר תווך ועל הסכם שכולל את כל ההוצאות הנלוות המחיר למ"ר יהיה גבוה יותר. חיסרון נוסף הוא סביבת העבודה, בעוד שבמשרד קבוע נוצרת הרמוניה במשרד שמושכר לתקופות קצרות גם השכנים במשרדים הסמוכים משתנים ולעיתים תדרש סבלנות.
- למי זה מתאים? השכרת משרד בתל אביב מסוג כזה תתאים בעיקר לחברות קטנות (2-4 אנשים) או לחברות בהם רוב העובדים עובדים בדרך כלל מהבית. במידה ומדובר בחברה גדולה המעסיקה את רוב עובדיה מהמשרד כנראה שיותר ישתלם לשכור קומת משרדים ולשלם שכירות וחשבונות בנפרד.
משרד בחלל עבודה משותף
משרדים להשכרה בתל אביב בחללי עבודה משותפים מציעים עמדות עבודה הניתנות להשכרה. התשלום יהיה על האופציה לעבודה במתחם (ללא השכרה של עמדה ספציפית), לעיתים תתאפשר השכרה של אזור ספציפי בתוך החלל המשותף.
- היתרון הבולט בהשכרה כזאת יהיה המחיר הנמוך יחסית למשרדים דומים במתכונת פרטית ומחולקת. יתרון נוסף הוא האפשרות להכיר קולגות מהתחום ולמצוא תחושת שייכות במקום העבודה.
- החסרון כמו קודם יהיה החוסר בסביבת עבודה קבועה והחוסר בפרטיות (במידה ומדובר בחברות שעוסקות באינפורמציה פרטית או חסויה). חסרון נוסף יהיה ביכולת לקיים פגישות עם לקוחות, משרד שנמצא בחלל עבודה משותף יחווה קושי באירוח לקוחות.
למי זה מתאים? עבודה בחלל משותף תתאים לרוב לפרוייקטים המעסיקים פרילאנסרים, לפרוייקטים קצרים ולחברות שרוב עובדיהן עובדים מהבית אך הן רוצות לתת אופציה לעבודה משותפת במשרד.
חדר ישיבות על בסיס שעתי
שכירת חדר ישיבות על בסיס שעתי מאפשרת לעצמאים או למשרד של אנשים שרובם מועסקים מהבית לקיים ישיבות עבודה ופגישות עם לקוחות.
חדרי ישיבות בדרך כלל יגיעו עם יכולת לאכלס מספר גבוה יחסית של אנשים ויצויידו בכל מה שצריך לקיום פגישה (שולחן, כיסאות, לוח, מקרן, מערכת סאונד וכדומה).
- היתרונות בבחירת חדר ישיבות על פני משרד להשכרה בתל אביב יהיו העלות המדוייקת והנוחות – שוכרים את החלל רק מתי שצריך בלי הצורך בארגון מקדים.
- החסרונות יהיה בעיקר במחיר הגבוה יחסית לשעה ובצורך לסגור את החדר מראש.
- למי זה מתאים? שכירת חדר ישיבות לפי שעה תתאים במיוחד לעסקים שרוב עבודתם מתבצעת מרחוק וצריכים מדי פעם מקום לקיום פגישות. בבחירה באפשרות הזו כדאי להבין מראש מה כמות הפגישות הנדרשת בחודש ולהשוות למחירי השכרת משרדים לתקופות קצרות בתל אביב.
לסיכום
כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי משרדים להשכרה בתל אביב ומבחר אופציות המיועדות לענות על כל צורך. בבחירת משרד להשכרה בתל אביב ישנם שיקולים רבים. כאשר פונים להשכרה לתקופה קצרה כדאי לעשות חישוב של מספר ימי העבודה בחודש בהם נדרש משרד להשכרה ולפי זה לבחור באופציה המשתלמת ביותר.