למה חשוב למצוא משרד מתאים לעורך דין?

תוכן עניינים

משרדים להשכרה לעורכי דין מהווים מקום עבודה ייחודי; מצד אחד זה מקום שצריך לספק מרחב לעבודה השוטפת ומצד שני זה המקום לקבלת לקוחות ויש חשיבות למקצועיות וליוקרה שהוא משדר.

בבחירת משרד שיתאים לעורכי דין צריך גם להתייחס לדרגת הפרטיות שיש בנכס וליכולת לקיים פגישות תוך שמירה על סודיות גבוהה.

͏מיקום אסטרטגי והנגישות ללקוחות ולבתי המשפט

בבחירת משרדים להשכרה לעורכי דין מומלץ לבחור במשרדים שנמצאים במיקום מרכזי ונגיש.

משרד עורכי דין מהווה מקום לפגישות ולקבלת לקוחות ולכן מיקום נגיש הוא חשוב, יחד עם זה אופי העבודה מביא איתו הרבה סידורים מחוץ למשרד ולכן מבחינה תפעולית כדאי גם לבחור בנכסים שנמצאים בקרבה לבתי משפט, שירותים משפטיים, תחבורה ציבורית וכו'.

פרמטר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא נושא החניה ולבחור בבניין שמספק הסדר חנייה או איזור שיש בו חניונים במרחק הליכה קצר.

עלויות ושיקולים כספיים של משרדים להשכרה לעורכי דין

מבחינת עלויות, משרדים להשכרה לעורכי דין כוללים מספר פרמטרים ספציפיים שיכולים לייקר משמעותית את גובה השכירות, לכן כבר בתחילת התהליך חשוב לעבוד עם סדרי עדיפויות מסודרים ולדעת מהם הדברים שניתן לוותר עליהם במידת הצורך.

נדל"ן מסחרי מחושב לפי מ"ר כאשר מבין הפרמטרים המרכזיים שישפיעו על המחיר יהיו הקומה שבה ממוקם הנכס ורמת הגמר. פרמטר נוסף וצפוי הוא פרמטר המיקום כאשר בהתאם לשוק הנדלן הכללי ככל שמתקרבים למרכז המחיר יהיה גבוה יותר.

מחירים של משרדים להשכרה בתל אביב שמתאימים לעורכי דין לרוב ינועו בתווך שבין 90 ל-120 ש"ח למ"ר תלוי ברמת הגמר, בחלוקה הפנימית של הנכס, ברמת האבזור והשירותים שהבניין מציע, במיקום המשרד בתוך הבניין, בנכסים נוספים שמוצמדים לנכס – כמו חנייה, ממ"ד ומחסן ועוד.

מבחינת אפשרויות ההשכרה ניתן לראות כיום מספר מודלים שמקובלים בשוק שגם להם יש השפעה על המחיר.

מודלים אפשריים בהשכרת משרד

מודל שכירות חודשית 

שכירות חודשית היא מודל שמתאים לרוב למשרדי עורכי דין שעובדים במתכונת מלאה ומתנהלים מול קהל לקוחות יציב.

בחירה בשכירות חודשית אמנם מוזילה את ההוצאות לשעה אבל מוסיפה התחייבויות. למשרדים חדשים או קטנים יותר בעלי הספק עבודה פחות מסודר מומלץ לבדוק מודלים נוספים שיכולים להוזיל משמעותית את ההוצאות ויחד עם זאת לשמור על רמה גבוהה של מקצועיות ויוקרה.

משרדים להשכרה בשכירות משנה 

השכרת משרד בשכירות משנה הפכה לנפוצה במיוחד בשנים האחרונות. שכירת נכס בשכירות משנה היא מצב שבו השוכר שוכר משוכר אחר ולא מהבעלים המקורי של הנכס.

במקרים רבים מדובר במשרד ששעזב ונשאר עם ההתחייבויות על הנכס, במשרדים גדולים שהצטמצמו ומשכירים חדרים או קומות בתוך משרד קיים, או בבנייני משרדים ייעודיים שבהם יש שוכר עצמאי או חברת ניהול ששוכרת ומשכירה באישור בעל הבית המקורי של העסק.

במודל הזה יש יותר גמישות ואפשרות לחוזים גמישים ולכן אפשרות כזאת מתאימה למשרדים קטנים ולמשרדים שעובדים באופן חלקי וצריכים משרד רק בתקופות או ימים מסויימים.

השכירות לשעה במקומות כאלה לרוב תהיה גבוהה יותר (כי מדובר בצד נוסף בעסקה) ולכן אם מדובר במשרד גדול שעובד באופן רציף כל השנה מומלץ לבחור בשכירות חודשית.

תשלום לפי מספר שעות

משרדים להשכרה לעורכי דין בתשלום לפי שעות יתאימו בעיקר לעורכי דין עצמאיים או למשרדים מאוד קטנים. במודל הזה ניתן לחסוך בשעות משרד ולהגיע רק לצורך קיום פגישות או ישיבות.

בשנים האחרונות עם התפתחות תחום השכרת המשרדים בארץ קמו מגוון פרוייקטים שמאפשרים שכירות במודל הזה מביניהם ניתן למצוא משרדים שמיועדים ספציפית להשכרה לעורכי דין.

משרדים משותפים

משרד משותף הוא מודל שבו השכירות היא של חלק מהמשרד ולא של המשרד כולו. במשרדים משותפים ניתן להשכיר עמדה או מספר עמדות עבודה ולחלוק את החלל עם עובדים ומשרדים אחרים.

כיום ניתן למצוא משרדים משותפים לעורכי דין שעונים על הצרכים הרלוונטיים לתחום ומספקים סביבת עבודה שמאפשרת שמירה על סודיות.

תועלות וחסרונות במשרדי חללי עבודה משותפים לעורכי דין

משרדים להשכרה לעורכי דין שנמצאים בחללי עבודה משותפים מביאים איתם יתרונות וחסרונות.

יתרונות אפשריים של חללי עבודה משותפים:

נטוורקינג

עבודה במרחב משותף מביאה איתה חשיפה גדולה לקולגות ואנשים שעובדים בתחום. זאת הזדמנות להכיר ולייצר קשרי עבודה שיכולה מאוד להועיל לעורכי דין בתחילת דרכם או לעורכי דין שעובדים לבד ופחות מעורבים בקשרים בתחום.

חיסכון בעלויות אחזקה

משרדים להשכרה לעורכי דין שנמצאים בחללי עבודה משותפים מספקים יתרון מובהק בחיסכון בעלויות. החלל מספק את כל התנאים ועול המחיר מתחלק בין יותר אנשים, בנוסף בבחירה בעבודה בחלל עבודה משותף ניתן לדייק את ימי העבודה ולהשתמש בחלל משותף רק בימים שמיועדים לעבודה במשרד.

הגברת היצירתיות

עבודה בחלל משותף כוללת הרבה חשיפה לקולגות, חברות ועובדים שעוסקים בתחום. בחירה בחלל עבודה משותף מאפשרת הגברה של היצירתיות הן מתוך החשיפה לקולגות אחרים בתחום והן מתוך היכולת לעבוד באופן ממוקד ובזמנים מהודקים.

חסרונות אפשריים בחללי עבודה משותפים:

פחות פרטיות

חסרון ראשון ומובהק הוא חלוקת המרחב עם אנשים זרים ומכך החוסר בפרטיות, כמענה לזה בשנים האחרונות קמו חללי עבודה משותפים שמיועדים רק לעורכי דין ובכך מאפשרים יותר פרטיות מתוך החלוקה עם אנשים שמבינים פרטיות ומגיעים מאותו התחום.

סביבת עבודה רועשת

מקומות שמאכלסים הרבה אנשים בדרך כלל מתאפיינים ברעש, יש כאלה שהנושא יותר מפריע להם או פחות. בכל מקרה זהו פרמטר שמומלץ לקחת בחשבון.

צורך בהזמנת חדר ישיבות מראש

חללי עבודה משותפים בדרך כלל כוללים מרחב עמדות עבודה משותף וחדר \ חדרי ישיבות. החסרון המרכזי הוא שכדי להשתמש בחדר הישיבות צריך לקבוע זמן מראש. החיסרון כנראה יהיה בפגיעה ברצף העבודה והיכולת לקיים פגישות רק במידה ונקבעו מראש ולכן למשרדים שמקיימים הרבה פגישות פנימיות על בסיס קבוע זה יתאים פחות.

איך לבחור את המשרד הנכון עבורך?

אז איך בוחרים משרדים להשכרה בדרך היעילה ביותר? כדי להפיק מהתהליך את המקסימום מומלץ לעשות כמה דברים:

  1. סקר שוק – מעמיק עד כמה שניתן שייתן תמונת מצב טובה על ההיצע והעלויות.
  2. ביקור במשרדים – על מנת להבין איך זה נראה בפועל ולמנוע מצב של בלת"מים עתידיים.
  3. בדיקת חוזה – בדיקת אפשרויות ההשכרה שבנכס ומודלי ההשכרה האפשריים.
  4. בדיקת נקודות בולטות בנכס – מבניהם: רמת גימור, שירותי תחזוקה, זמינות חדרי ישיבות והיחס של צוות המקום.

איך אנחנו יכולים לעזור לך למצוא את המשרד המושלם?

מציאת משרדים להשכרה לעורכי דין מתחילה בתהליך התמקדות, כדי למצוא את המשרד המושלם חשוב להבין תחילה מה הם הצרכים של העסק, מה היקף הפעילות והתקציב ואז לבצע סקר שוק מפורט כדי למצוא את המרחב המתאים.

אנחנו מספקים שירותי ייעוץ משלב הגדרת המטרות ועד למציאת נכס אשר מותאם לכם אישית, בחירה ממאגר משרדים רחב וליווי אישי מתוך היכרות מעמיקה עם תחום הנדל"ן המסחרי בישראל וניסיון של שנים.

השאירו פרטים עוד היום וקבלו הצעות מותאמות לעורכי דין!

נדלן מסחרי לוגו
יצירת קשר
אנחנו כאן לעזור לך למצוא את הנכס המושלם!

מלאו את הטופס לחזרה של נציג

או צרו קשר עכשיו